Dream high! ☆彡

För ett tag sen såg jag koreanska dramat Dream High. Jag kan helt ärligt säga att det är den grymmaste serien jag sett! Eftersom den handlar om musik och dans + massa ungdomsromanser fastnade jag direkt.   Serien kretsar mest kring Hye Mi, en tjej som lider av sin pappas skulder och dras in i Musik/Dans skola för att bli känd och kunna betala av hans skulder. Hye Mi är otroligt kall som person och visar aldrig några känslor, till en början. Hon berättar inte för folk om sina problem och vill bara ha det hela överstökat. Bli känd och fri helt enkelt. Hon blir ihopparad med en massa underbara karaktärer i ''preparation class''. En klass för dom som inte riktigt lyckades med intagningsprovet. Serien blir bara roligare med varje avsnitt och jag såg hela utan paus.
Detta är seriens ''theme'' song och den är så sjukt underbar , tröttnar aldrig på den!
Denna serie rekommenderas starkt för alla som gillar dans & musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0